MEDICAL SALUS
Centre Mèdic La Bisbal d´Empordá

Plaça Nova, 9, 17100

La Bisbal d’Empordà, Girona

Tel. 972 64 14 05

info@medicalsalus.com

Pèrdua de pes, fatiga i ulls vermells

.

Hi ha una sèrie de signes clínics que porten a pensar que els joves poden estar consumint algun tipus de substància. Entre aquests factors ens trobem amb la pèrdua de gana i de pes notable, arrel del consum continuat d’alguna substància. Aquesta pèrdua de gana i de pes es fa palpable i preocupant quan el consum es crònic, sobretot si en la persona descartem qualsevol problema de salut, tipus de dieta o alteració alimentària que poguessin justificar aquesta pèrdua de pes.

Una altre signe evident, és la sensació de fatiga i somnolència que provoquen moltes drogues tòxiques. El jove es pot queixar contínuament entorn la seva salut, a més a més, cal distingir la fatiga o cansament produït arrel d’una activitat física o mental, de la fatiga crònica que experimenten aquest joves, sense motiu aparent.

Per altra banda és freqüent la aparició de problemes de visió, entre els quals destaquem els ulls vermells, especialment en els joves que consumeixen cànnabis ( marihuana ). Apart d’això, altres substàncies produeixen altres alteracions com ulls secs, sense brillantor, pupil.les més petites ( o miosis; per derivats opiacis com la morfina i l’heroïna ) o més dilatades ( o midriasis; per alcohol, anfetamines, cocaína, MDMA o també conegut per éxtasis, LSD, etc ) del normal, pèrdua de visió súbita, o llagrimeig, entre d’altres. Cal coneixer que el cànnabis ( marihuana ) no modiifica la pupila.

« Tornar